21

Awek tu ada 2 pakwe..Fuhhh

Ok ni kisah real yg penah aku tonton depan mata. Aku tak sempat nak rakam so xder la 'lost tape' yg boleh aku share kat sini. Just stori2 camtu je la k. Dan oh ya before aku lupa, aku adalah dari type yg amat la 'rajin' menulis blog ni. SO kalo entri ni xda bunga2 dan stret to the point sgt, sila la minta password aku lps tu korang edit entri ni bagi panjang2 sesedap rasa korg. Hoho

Tajuk entri ni, awek yg ada 2 pakwe. Dari tajuk tu pn korang dah boleh faham apa sbnrnya yg aku nk stori kn? Kisah pasal sorg pmpn yg bergelar makwe kepada 2 pakwe. Tapi tanpa pengetahuan pakwe2 dia tu. Kemungkinan besar. Takkan la diorg tau plak kan.

Kisahnya camni. Aku waktu tu kat airport Termina 2(Air Asia Kota Kinabalu Airport). Aku tgh tggu nak masuk departure hall lepas check in. Oleh sebab lama lg nk masuk, aku tunggu je la kt depan pintu masuk tu. Kiranya wktu tu masih kt depan kedai yg jual coklat2 tu la. Ramai jg org aritu.

Dalam ramai2 org tu, aku pun sempat la nampak sorg awek ni tgh dduk dkt kerusi kat tmpt menunggu tu. Boleh thn jg orgnya. Hehe. Aku tengok sblh dia ada sorg mamat ni. May be abang dia or pakwe dia kot. So untuk pastikan relationship diorg, aku tgok aksi seterusnya. Wahh..bukan main lagi mcm kapel2 kat midvalley. Usap2 tgn, cium2 tgn dan penuh mesra. Ohh kapel rupanya. Mungkin salah sorg akan masuk flight dan salah sorg tinggal. Tu lah aksi hot je tu. Nak pisah jauh katakan. Dua2 bukan main lagi muka sedih. Yg pompuan tu pn lagi la. Sedih je muka nak pisah ngn pakwe dia tu. Kononlah.

Sampai masa, aku pun masuk ke departure hall. Duduk2 tunggu flight aku, aku nampak awek tu ada juga. Ohh sama flight ngan aku yer. Nak gi kl jugak rupanya. Tinggal la pakwe dia kt sabah. Masuk aircraft, aku tak la gi duduk sblh dia pulak. Aku duduk tepi tingkap macam biasa. Kalo bole aku nak duduk atas sayap kapal terbang tu je tp pramugari yg cantik tu tak bagi Dia kata dia suka aku and nanti aku kalo jatuh dan mati tak sempat pulak dia nak ajak aku dating. dan pegi genting Iyela2, yg ni aku tipu. Nak bg sedap sikit je stori pun xleh ke. hhuhu.

Macam biasa lg skali, aku layan tidur. Tau2 je dah sampai LCCT. Untuk memendekkan cerita, aku tiba2 ja dah dduk dalam bus SKY Bus yg akan gerak ke KL Central dan akan smpai dalam masa 1jam 15 minit. Aku pun tak taw camner aku bole ada dlm bas ni. Pdhl aku tak stori lg psl amek bagasi td. Pelik ni. Tiket bas ni harganya cuma RM9. Kalo nak lagi murah, gunakan Aerobus. RM8 je. Service sama top, harga je murah cket. Bus tak jalan lagi.

Macam biasa lagi sekali, aku duduk tepi tingkap bas sambil cuci2 mata. Al maklum la kt airport ni taw2 la view dia kan agak indah daripada biasa. Hehehe. Tiba-tiba(part ni saspen sikit), aku mcm nampak awek td tu. Tp mcm pelik jgk. Awek ni dgn lelaki lain. Tgok btol2, sah memang dia. Amboi, bukan main lg mesra siap muah2 dahi lagi tu. Tak pyh la describe pjg2 cuma diorg mmg mcm dah lama tak jumpa. Laki tu ada bawak keter. Dia angkatkan luggage ppmpn tu masuk keter dan diorg pun geraaaaaak...

Aku yg tgok situasi tu trkejut jgk. Tp aku senyum je la sbb bg aku awek tu smart jugak. Dari rumah nak gi epot Terminal 2, pakwe dia sana yg hantarkan. Sampai LCCT, pakwe dia yg kat sini ambilkan. Kira macam pakej la ni. Haha.

Agak2nya, berapa ramai yg guna teknik tu skrg? Atau adakah kita skrg salah seorg daripada 3 watak td? Kalo pun bukan sbg watak awek tu, mungkin ada yg sedang pgg watak pakwe dia yg kesian tu.

::Erm, agak pjg jgk entri aku kali ni. Aku ptt makan pizza utk meraikannya.

21 comments:

Masy said...

is2 time smpi sini.

waaaaaaa ni namanya menyalahgunakan kecerdikan. klu jadi pengedar dadah pon bole guna gak akal cenggini. syabbasss bhetti hihhiii

opsss tumpang lalu tuan umah~

Anonymous said...

siannya. kawan aku salah sorang dari watak pakwe itu..amat kasihan..

Cahaya Yang Riang Gembira said...

Tahniah3.. Kerana anda juga blh jadik DJ cam saya.. Hak hak hak.. Meh sini password.. Kata nk tlg tokok tambahkan.. Hahaha.. =p

eNaSaN said...

huhu salam singgah..nk komeN jugak ler en3 nie... zmn skang pompuan ke llki sama jer yg pntg hati..


p/s tp aku sorg yg setia..hik3 tp pd sape aku pon xpasTi lg...

Kapten Luffy said...

playgirl pun wujud beb

Yankum3~ said...

ttbe kat tgah nye ade scene perasan.. hehe

tp cne lak kesah nye pakwe yg ade 2 aweks??
lg dahsyat keliling pinggang..
haaaaa

ttbe t'igt 1 lagu..
disana menanti disini menunggu..
hehe

Syah said...

Cik Masy, apsal tiba2 sbut psl ddh plak ni? polis narkotik ke?hihi

Entah2 kwn cik lifesaver tu la yg sy nmpk kt epot tu kn..huhu

Cik farhanaaaa..nak paswed ke? Nah... pasweeeeeeeed....

Syah said...

Btol tu cik enasan..yg pntg hati..kan datuk siti kan? (ni soalan utk siti nurhaliza)

Encik kapten, u rock la beb.

Tu bukan lagu di sana menanti di sini menunggu. Lagu dia di sbh menghantar di KL menunggu.

haruan tasek said...

ini dah kisah disana menanti di sini menunggu nie... tu le susah kan biasa lelaki walau duk jauh bolek kekal yg satu tapi klu wanita nie pantang di manja terus aje lupa. jadilah kisah tadi... ho..ho..he

Syah said...

Ooo so kalo cmtu nk ngorat pmpn ni kena manjakan dia mcm adik bongsu la yer...ilmu ni..huhu

nuyuljana said...

dasat minah tu.

aku pun xpnh terpk mcm tu skali.

haih~

TashadeNatasha said...

ini perkara biasa. hehe

Syah said...

Sorg kata dasat sorg kata perkara biasa..aku stuju dua2,hehehe

anis said...

pandai gak pmpn tu.
tau cara nak hidup.
ha3x..
mst die sdr diri ,
die idup depends kat org .
so, die psg dua la.
satu kat sana , satu kat sini .
senang idup die.
beday dpt 2 adiah..
pintar anak itu .
ha3x

Syah said...

a ah..dia pandai..mungkin dia dengar lagu the lima tu kot. pandai kan dia.huhu

pink_butterfly said...

huhuuu,

sgt pintar itu pompuan.

harus ku bguru dgn nya.

Sufy said...

ouh..dasar pompuan..............

*hehe...kurang kasih sayang pompuan tuh..huhu

Syah said...

Terlebih suda ksh syg tu..;p

Anonymous said...

sorg pun dh mcm2 hal

Faizul said...

salam..
asal jangan ada dua suami sudah..

Syah said...

asis, xpa2 dia yg sndiri cari.hehe

kalo suami pn dia nk dua jg, mmg nk kena la tu.huhu