4

Selesaikan TAG yg simple lagi mudah

26.mac.2009

Hujan renyai2 yg tiba2 bertukar menjadi lebat-selebatnya nyata amat mengganggu perjalanan jejaka bergaya dan kontrol macho ke destinasi. Nampaknya suasana hangat perhimpunan agong umno di PWTC tak dapat meruapkan titisan-titisan hujan yg turun mencurah-curah ke muka bumi semenanjung tanah melayu ini. Aku terduduk di bangku bus stand sambil berfikir..."alangkah bagusnya kalau pada ketika ini aku ada payung.." Tapi ah tidak. Memakai payung hanya akan membuatkan kemachoanku tercalar. Biarlah terpaksa membeli paracetamol yg berharga RM10 tetapi tidak kepada payung. Mungkin nanti ada gadis yg akan mengajakku berpayung bersama?

Pada post kali ni, seorang awek yg comel teman telah memberikan tugasan kepada blog baru tetapi mempunyai template yg cantik ni. Tugasannya amatlah mudah. Takda yg lebih mudah daripada tugasan ni setakat ni. Jika anda pernah bangun seawal 6 pagi semata-mata untuk memberikan anak-anak ayam anda makan nasi basi daripada periuk anda yg anda tak habis makan malam tadi sbb nak diet, secara relatifnya itu jauh lebih susah. Mungkin juga anda pernah bangun lebih awal daripada itu kerana berlumba dengan adik bongsu anda untuk mengambil telur itik di reban itik pada setiap pagi. Itu juga jauh lebih susah dan payah.

Teringat ketika baru belajar membaca a..b..c.. dahulu. Pada hemat hamba, itu pun jauh lebih susah berbanding tugasan kali ini. Pendek katanya, teman terlebih mesra saya ni telah memberikan TAG yg amat mudah kepada blog ni. Mari kita sama-sama request sesuatu yg lebih mencabar lain kali ya. Betul la kata orang... berbudi kepada tanah, kita akan dapat hasilnya..berbudi kepada orang, kita akan dapat hasilnya..dan berbudi kepada kantin pula kita akan dapat makanannya.

Justeru itu, tanpa membuang masa yg amat berharga izinkan hamba 'paste'kan sahaja TAG yg amat mudah ni di sini. Semoga yg empunya diri akan terhibur membacanya dan akan minta belanja makan eskrem vanila.

TAG dari cik rama-rama:

1. Orang luar sana tak kenal kamuh. Perjelaskan siapa kamuh?
Hi..sy mr perisik atau dlm bhsa ugandanya encik perisik. Bzday 21 april 1985. Suka kek coklat, kuih batik dan kek lapis sarawak.

2. Sikap kamuh yang 'mantap'?
erm..apa o..err...urm...xsure heboh la. pemalu tp mcho kot. hahaha...oh ya, aku takkan marah2 dgn suara tinggi atau menengking..Terutama jika anda seorg awek kerana prsn anda kan lembut dan harus dijaga...jap eh..aku mual. So kalau dh terjadi tu, maknanya dh over la tu.

3. Sikap kamuh yang sangat jelek?
kuat tido :: pemalas :: btangguh :: kuat angan2(jelek ke ni?)

4. Apa gajet yang sentiasa kamuh bawak?
enpon aku yg asik mati2 je tu. aku pun pelik ngan sony ericsson ni. Ni buat aku nk tukar nokia balik ni nanti. huhu

5. Dah berapa HP kamuh pakai selama neh? Senaraikan brands nye. Jenama HP yang sedang kamuh gunakan sekarang?
6 enpon dah rupanya aku guna. 1st-Nokia 3310 mama bg. Hanset dia ni. Aku pakai kt matrik pastu hlg dlm bas tyme thn 1 kt upm. 2nd-Nokia butterfly. Rosak dgn jayanya. Mcm2 rosaknya sebab aku pandai sgt jaga. 3rd-Nokia 3315. Bekas hanset kakak aku. Pun rosak dgn jayanya. 4th-Sony ericsson k610i yg kekal smpai skrg ni. Tp dah uzur sgt dah. 5th-Nokia. Tak ingt model. Bekas adik punya hanset. Hilang kat pwgm the mines. Ada org curi. 6th-Nokia 3G adik kasi. Sbb dia nak beli baru. Hilang kena curi.

Hanset skrg- Sony ericsson k610i

6. Siapa bestfriend kamuh?
Sapa ek..barack obama

7. Siapa yang kamuh sayang selain family kamuh? Kenapa kamuh sayang dia?
nk jwpn direct ke atau ala2 politik sikit? syg pemimpin. Oh ya, selain dari family dan sedara2 aku syg dkt Tn Guru Nik Aziz gak. Tak tau napa, tp cool je hati tgok wajah dia...

8. Lagik 10 tahun kamuh jadi apa?
Ada 2 kemungkinan. Pertama, kalau masih hdp umur dah 34 thn. Hopefully, jd suami yg berjaya dari pelbagai segi dan ada isteri yg pemalu, lemah lembut dan memahami. Tyme tu juga hope dh mampu bantu parents. Serta dah ada income yg kukuh. Kemungkinan kedua, dah ninggal. Keadaan tyme tu...tggl tulang.

9. Kata-kata hikmah yang pernah kamuh dengar & paling kamuh suka?
Jgn pndg belakang dan berkawan2 bagaikan gelombang.

10. Dalam blog kamu, sudah ada berapa followers?
xda folowers. Blog baru buka dan tak buka lg option 'follower' tu.

11. Senaraikan followers yang paling kamuh suka?
Kan dah cakap tak buka lagi option tu. Ni yg aku nk marah ni. Nk kena denda? hehe


12. Kenapa?
mmg nk kena ni. Kan kt atas tu prg dh ckp...blog ni xda follower lg la cik adik. Apa lg tnya 'kenapa' ni?(hehehe)

13. Makhluk Tuhan Paling Hot yang mahu di tag:
Fara fauzana. Tu pn kalo dia baca blog ni. kui3

4 comments:

pink_butterfly said...

elehh...balik2 ckp tag ni sng....


over reaction btol! siap la..lps ni kena tag yg paling susah d dunia...

Syah said...

ahh..bg penunggu gua, tidak ada yg lebey ssh drpd mencari harta soltan yg hlg..

kemarilah, tunjukkan tag yg plg susah itu. nescaya tidak akan hamba mnjawabnya kalo tlampau susah. hua3

pink_butterfly said...

tag 4 u!


sila bwat!

Syah said...

Sudah buat! har3