5

15 orang calon pilihanraya DUN Bukit Selambau? Fuhh~

Cuaca kebelakangan ni nampaknya semakin tidak menentu. Kalau sekarang ni panas terik dan anda nak keluar rumah, anda sebenarnya lebih bijak sekiranya anda ringan2kan tangan untuk membawa bersama jaket, pakaian hujan ataupun payung pink kegemaran anda. Sebabnya mudah, kerana sejam lepas tu mungkin hujan lebat akan mula turun mencurah2 tanpa malu dan segan lagi. Amat malang dan menyedihkan la mengenangkan nasib anda apabila tanpa persediaan tersebut anda terpaksa berhenti tergesa-gesa di bawah pokok menunggu hujan reda.

Pernah terjadi ketika 2 orang jejaka macho saya dan teman sedang sedang dalam perjalanan ke pasar malam dgn menaiki motosikal Baru separuh perjalanan, hujan tiba2 turun dgn amat berterus terang. Maksud saya, hujan tersebut turun tanpa memberikan klu2 seperti seseorg yang mahu meluahkan perasaan chentanya. Dia(maksud sy hujan) turun dgn sangat tergesa2. Bayangkanlah sakitnya terkena badan ketika anda sdg bergerak dgn kelajuan 60km/j di atas motosikal honda dan bertembung pula dgn air2 hujan yg memecut dgn 9.81 meter per saat kuasa dua ke pusat bumi. Sakit bak ditusuk sembilu kasih.

Lalu 2 jejaka macho kami pn berteduh la di bwh pokok. Fuhh..sejuk giler. Dah tak tahan dengan sejuk, dgn lebih cermat kami pon slow2 pg bteduh kt depan rumah org yg xberkunci tu. Tuan rumah tak perasan. Tak tau la mereka buat apa kat dalam tgh2 hjn lebat tu. Hehe. Akhirnya, operasi ke pasar malam terpaksa dibatalkan dan kami pn balik dgn kebasahan kekuyupan. Hahaha.

So kesimpulannya, jangan lupa tutup pintu pagar rumah malam ni sebelum tiduryer...=p

Eh, 15 orang calon DUN bukit Selambau? Wahhh...Malaysia mmg boleh! (Ni je post yg berkaitan dengan tajuk).

Sekian dari JomHeboh. Kembali ke sri pentas, silakan ally.

5 comments:

Anis Mohd said...

urm..
jenuh mencari psl 15 calon tuh ..
dah la kat bwh ..
sikit yg amat plak tuh ..
apa2 je lah ..

* nk jugak ngaku jejaka macho

Perisik SR said...

Hahahaha...tu la psl..
sy yg menaip ni pn jenuh gk nk pikir nak tulis ape psl 15 calon tu. tu je info yg sy ada. kakaka ;p

Perisik SR said...

*dah delete dh kan psl macho tu?* hihihih

pink_butterfly said...

skali lagi ayat pnutup teda kaitan dgn tajuk asal.



psoalannya adakah payung kgemaran enchek perisik bkaler pink?

Perisik SR said...

tajuk asal tu seni ja tu...yg plg penting adalah penutup.


payung kegemaran kaler pink? rilek2...hamba tak berpayung. berjaket je..hehe