3

Sihir...jangan jadi hamba syaitan

Subuh tadi kawan serumah aku balik dari Terengganu. Dia balik sana beberapa hari saja sebab terpaksa balik. Khabarnya mak dia sakit teruk. Aku dah lama dengar pasal mak dia sakit ni. Dari dulu dia cerita yang mak dia kena buatan orang.

Cerita ni sebenarnya dah lama. Hidup mak dia dah lama derita pasal benda ni. Mak dia tak dapat nak jalan. Sakit macam-macam. Semua ni gara-gara ada manusia yang busuk hati, dengki dan sanggup jadi hamba syaitan.

Bila aku sebut pasal sihir sebagai punca mak dia jadi macam tu (pastinya dengan izin Allah), mesti ada juga yang akan terdetik nak tanya.."dah cek kat hospital ke?". Takpe, sebab aku pun dulu ada tanya kat kwn ni macam tu.

Rupanya benda tu mmg dah sah dah berkaitan dengan makhluk-makhluk halus. Dah lama dah berubat dengan perubatan moden. Bila guna ustaz, diorang berjaya jumpa ada macam-macam 'benda' yang ditanam di sekeliling rumah. Pagi ni buang, malam ni dah datang balik.

Kali ni kawan aku tu kata keadaan lagi teruk. Belakang badan mak dia bengkak sampai dekat 20cm. Bayangkan berapa besar tu? Nanah pula keluar dari situ. Perangai mak dia berubah macam budak kecik. Ada sekali tu suara mak dia jadi orang lain dan bercakap pelik. Rupanya makhluk tu yg bercakap. Dia kata nak bagi mak kawan aku ni terus lumpuh dan sakit.

Sekarang ni mak kawan aku ni masih lagi sakit. Dah macam-macam dah barang digali dan dibuang dari halaman rumah tu. Besi pun diorang ada jumpa. Jahatnya manusia bila dah penuh hasad dengki.

Mari kita sama-sama berdoa, moga mak dia diberikan kesembuhan dan pengamal ilmu hitam serta orang yang mengupahnya tadi berhenti dari melakukannya. Semoga kita pun terlindung juga dari semua benda-benda pelik dan syirik ni. Assalammualaikum....

3 comments:

lea said...

sedihnya cmtu
memg xpatut di0rg kenakn mak kwn awk..
m0ga mak kwn awk cepat sehat;)

Lifesaver said...

uiks!santau ke mmg org buat2??

Perisik SR said...

Al-fatihah....mak kwn sy dah meninggal ptg tadi..