2

Jahilnya Para Menteri...Jangan menyibuk, biarlah Kartika dihukum!

Bukan hanya jahil, malah biadap. Dah jahil tu duduk la diam2. Buat kerja korang tu. Jangan dok menyibuk kat benda-benda yg korang tak tau. Buat je projek yg korang ada. Jaga kementerian korang tu.

Bila ada orang kata pakai tudung tak wajib, janggut tu bukan sunnah Nabi, hina hukum Hudud dan macam-macam lagi korang reti pulak duduk diam2. Bila artis2 buka sana sini, korang diam2 pulak.

Bila orang hina dan kata poligami tu tak ada, korang diam2. Malah sokong lagi. Bila orang minum arak, korang diam2. Tak tau la kalau ada yg dah biasa buat jugak.

Bila ada orang yg anti hadis, apa respon korang? Apa yg korang pernah buat bila sister in islam keluarkan hukum yg macam2 dan pelik2? Tapi bila Mahkamah Syariah buat keputusan nak hukum orang yg minum arak, korang bising! Apa yg kecoh sangat, sebab takut undang2 tu merebak sampai kena kat engkorang sama ke???

Blah la. Jadi menteri konon. Jadi pi em tp buat malu je. Biar je la mahkamah syariah nak buat kerja dia. Yg nak tekan2 apasal? Dulu sapa yg buat pegawai JAWI letak jawatan sebab tangkap jeslina hashim al hadhari kat kelab malam tu? Anak sapa pula yg puas hina2 JAWI kata diorang menyibuk hal org lain dan berpura-pura alim tu? Bukan anak ex pi em ke?

Kalo korang nak bising2 psl politik, bising je. Tu memang kerja korang. Tapi jgn kalo mahkama syariah nak wat keje la wei. Kitorg yg jahil(agakla jugak) ni pun paham dan hormat benda tu. Korang yg mngaku menteri tak kan bod o sgt kot?

Sekian. Nukilan nak puaskan hati marah time bulan2 Ramadhan ni. Khas untuk yg berkenaan. (Kalau tak tau, boleh baca paper)

2 comments:

TashadeNatasha said...

betul. buat kerja masing-masing sudah.

Lifesaver said...

kalo dah salah..hukum je